Over all

Det funkar inte att skriva matdagbok, varje jäkla dag är ju likadan. Haha. Jag struntar i det och skriver något vettigt istället. I fredags var jag på bio med Maria och såg Bröllopsduellen, inte sådär superbra men ändå rättså lättsam och okej att se en lugn fredagskväll. Det blev popcorn till bion och jag åt upp nästan en superstor själv. Så jäkla gott. Sen bar det av hemåt med spånka och hemma väntade älskling med Let's dance på i full gång. Han är lojal han, min älskling. Så det blev tv med älskling resten av kvällen, sen sov vi riktigt gott till klockan tio på lördagsmorgonen när jag vaknar av att jag inte vaknat till draget och går upp på toa. För att sen komma tillbaks och bli strykt över håret tills jag somnar på nytt igen. Sen vaknar jag åter när jag hör -Lilla grisen, grisen? Det är dags att gå upp grisen. Och öppnar ögonen och ser Johan ligga och titta på mig och kalla mig gris. Han är söt, väcker mig redan klockan tio på morgonen. Han brukar sova till minst halv elva själv och är så svår att få upp, men han väckte mig i lördags.

Sen bar det av till Ikea efter frukost och lite handlande. Vi fixade det vi inte kunde fixa på Ikea i Karlstad och nu är vi nog nöjda för ett tag. NU vill jag få iordning på allt.

Jag sydde köksgardinerna idag som legat och väntat vääldigt länge. Satte upp dom och vips så är köket nästan färdigt. Nu är det endast lampa över köksbordet och mattor som behövs så är jag supernöjd. Överlämnar dock vardagsrumsgardinerna till mamma att sy. Jag avskyr det verkligen, det finns en anledning till att jag bara blev godkänd i syslöjd. Annars börjar vardagsrummet likna nåt det med. Behöver bara få ett jäkla nytt bakstycke till ena bokhylla så kan vi sätta igång. Har mailat Ikea om det och hoppas på ett bra svar.

Efter Ikeatrippen blev det tv och Körslaget (trots att jag förbannade det när Wells fick lämna, men ganska så skönt att Hanna slog Erik, faktiskt) Jag jobbade i söndags så det blev ingen vild lördag. Började iofs inte förrän tio, men det är tidigt nog och jag tror aldrig jag varit med om en värre dag än den igår. Gästerna var verkligen otrevliga och inte alls sådär söndagslugna som jag var och jag ville bara hem och äta pizza. Men när jag kom hem ville inte Johan det utan vi stannade hemma och jag grinade lite över det, men somnade sen sött i hans famn efter att vi städat hela lägenheten.

Nu är det snart tisdag igen och vi vet vad jag känner för det, jobbar dock tidigt denna vecka så jag står ut. Idag var en förvånansvärt bra dag, känner på mig att imorgon inte kommer bli lika spännande. Men på onsdag ska jag till Haluxa och träna och då slutar jag kvart i två, ska sen träffa Maria på en fika efteråt och fixa lite Alla hjärtans dag stuff på stan. Nåt att se fram emot iallafall. Dessutom börjar Melodifestivalen på lördag och kanske kommer Emil också. Ska göra hemmagjord pizza då tänkte jag, smaskigt värre. Och godiset på lördag blir lite punschpraliner som vanligt, samt hallonbåtar och en påse riesen tänkte jag smarra på. Blev så himla sugen på det när jag såg reklamen. Fast kanske bjuder med mig lite och inte äter hela påsen själv.

Nä, nu duscha och sen sova för att sen gå upp och jobba och följa världens ekorre-hjul ännu en dag i livet.

l'm inlove with a boy who makes my life complete.





Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0