Februari månad

Är helt okej och varje helg är uppbokad med något roligt att göra, sånt man kan längta ihjäl sig till. Varje veckodag har tar sin tid också, med jobb, motion och rätt matintag. Bara för att se fram emot varje helg då man släpper lite på hämningarna och knäpper upp bältet, kanske rent av tar på sig mysbyxor och har hela lördagen, bara för att få i sig den där godbiten man längtat efter. Alltså lite godis och kanske nån god mat. Jag längtar iallafall varje veckodag till varje veckas helg, för min februari månad kommer bli awesome!


Denna veckan innebär dagsjobb och är i sig riktigt bra bara för den tidens skull, samtidigt tar jag tag i träningen ordentligt, går min promenad en timme om dagen samt en halvtimme på crossen tar jag mig för. Jag har även mina fottyngder på mig när jag är ute och går, dom och mina stavar gör så att hela min kropp arbetar för fullt när jag traskar mig framåt. Det är alltid så himla skönt efteråt, även om jag vet hela tiden att jag har en halvtimmes cross framför mig när jag kommer hem så går det undan. Igår upptäckte jag att jag var väldigt tillfreds med mig själv och min kropp. Jag känner mig sund och mår riktigt bra. Det känns på topp med andra ord! Idag ska jag till Haluxa efter jobbet och träna mig starkare, ska sen efteråt träffa Maria för en fika och kanske ta en sallad, för jag lär vara hungrig efteråt känner jag. Och en banan lär inte stilla min hunger om vi ska vara på stan ett tag. Ska ju fixa lite Alla hjärtans dag stuff till älskling, han ska få bli riktigt romantiskt överraskad och jag älskar att fixa med sånt, l'm such a sucker for romance. Efter fikan och stan ska jag dra mig till affären för att handla lite inför helgen, då jag ska göra pizza själv eftersom Emil kommer och vi ska ha besök hela helgen och se på Melodifestivalen och bara ha det allmänt gött. Men innan dess så ska det tränas och fixas för full rulle.


Imorgon ska jag till Haluxa igen efter jobbet och träna järnet, efter det ska jag träffa mamma och dra med henne till Jysk och Rusta och kolla efter mattor till hallen och köket och kanske en såndär gullig gäster-handduks-hängare som jag velat ha länge men inte hittat nånstans. Ska kolla efter två nya kuddar också och kanske ett nytt täcke till mig eftersom Johan inte verkar klara av mitt duntäcke. Finns kanske nåt annat mysigt som också prasslar och är skönt, kan kännas gott i hjärtat också att inte använda dun då det verkar gå illa till när dom plockar fjädrar från fågelfäna. Jag har inte tittat på varken tv eller inslag på aftonbladet.se, jag mår alldeles för dåligt av det. Men som sagt, kan kännas bra att inte använda duntäcke då. Även fast jag sov i det inatt och hade det hur skönt som helst, fast balsam i själen känns bättre än duntäcke på kroppen. Efter att jag spenderat för mycket pengar imorgon tänkte jag få mamma till att sy våra vardagsrumsgardiner eftersom jag så illa sydde till köket och blir hur galen som helst på det. Mamma kan alltid bäst även om hon jämt sitter och säger "Jag gör bara mitt bästa, jag kan inte lova nånting, jag gör bara mitt bästa" och jag vet hela tiden att det kommer bli skitbra. För min mamma är bäst i världen. På allt, på riktigt. Jag lovar.


På fredag blir det lite städning efter jobb och träning på Haluxa, eftersom Emil ska komma och våldgästa oss då så vill vi ha lite fint första gången han hälsar på såklart. Jag hoppas även att vi kommer få vårt bakstycke till bokhyllan också denna veckan så att vi äntligen kan få upp böcker och lite grejer från klädkammaren som legat i kartonger sen vi flyttade i maj förra året. Jag mailade ju Ikea och vad hände? Jo, jag fick svar två dagar efteråt där dom bad om uppgifter från vårt kassakvitto och skulle skicka ett nytt bakstycke till oss. Johan var skeptisk redan från början och sa att dom aldrig kommer skicka ett nytt eftersom han själv skickat ett mail och frågat om det och han fick till svar att dom inte säljer reservdelar utan att han skulle höra med fyndlagret på det Ikea som fanns närmast honom. Aldrig att han gjorde det dom två gångerna vi var på Ikea, så jag tog saken i egna händer och vips så var det fixat. Att det alltid ska krävas en kvinna till allt. Hoho.


Som sagt så blir det städning på fredag, sen kommer väl Emil på kvällskanten och jag tänkte fixa varma mackor eller rostat då till kvällsmat och så blir det popcorn till Let's dance. Lovely! På lördag ska jag kanske med Lindha på jobbet till Emelie ute i Skriketorp, blir en tripp under dagen då, ett par timmar tops! För sen ska det bakas pizza till kvällen då schlageryran sätter igång. Emil och Johan får klara sig själva, ta en sväng på stan kanske och bara ha det gött tillsammans. På söndag blir det träning som heter duga, ska iallafall ge mig ut på en promenad, bara för att få av mig pizza och godis från lördagen som kommer sätta sig. Känns alltid mycket skönare när man väl kommit ut och gjort av med lite energi, speciellt när man ätit sig tjock om magen under lördagen. Gott med en lång söndagsfrukost då också och bara ta det lugnt hela dagen.

Nästa vecka jobbar jag kväll, inte alldeles för kul, men det funkar. Tar träning på Haluxa på måndag, tisdag och onsdag då eftersom jag börjar senare under måndagen och tisdagen, kvart i tre för att vara exakt, sen är det två-åtta som gäller resten av veckan. Annars händer inte mer nästa vecka, är bara träning och jobb som gäller. För sen är det Alla hjärtans dag på lördagen som det längtas till. Då ska vi ut till Provencale för en romantisk pizzamiddag igen, hoho. Och till efterrätt ska jag göra kladdkakan som vann i Kladdkake SM, verkar så himla god. Och så drar schlageryran igång igen på lördagskvällen. Kan det bli bättre? Är ledig hela nästa helg också så det är härligt. Jag tror det räcker med uppdatering för nu, nånting ska jag väl ha att skriva om imorgon också? Och så kanske man skulle jobba lite när man ändå är här..


Also this shall pass, but l will enjoy it while it lasts.





Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0