Jobb, träning & vardagsrum

Jaha, två veckor har redan gått och inne på tredje veckan nu alltså. Utan godis och bra med motion och nyttig mat, känns fortfarande prima, fast jag längtar tills det gått ett par månader. Ungefär som när jag slutade röka och ville att det skulle bli i år så jag kunde säga att jag slutade förra året. Ungefär så känns det nu, om det bara vore typ november nu. Fast det kommer, hösten är här och jag kör med vinterjacka på cykeln till jobbet. 9 grader? Det är september. Och väldigt väldigt kallt. Och snart vill jag boka resa till Barcelona så att jag kan se fram emot ett datum, allt verkar gå så mycket snabbare när man har en fast dag. April är inte så långt bort, ett halvår ungefär, förstå hur det kommer kännas då, 8 månader med träning, nyttig mat och inget godis. Eller jo, det blir på julafton fast ändå. Det vore allt gött att ha vår redan nu alltså.

Det händer inte så mycket, det är mest jobb, träning och tapetsering som står på schemat för kommande dagar och dagar som gått. Jobbade helg nu också så jag är ledig imorgon, sen är det ledigt tre helger i rad, inte helt fel. Kanske blir en tur till svärmor nästa helg, helgen efter det ska vi på rally i Mantorp. Alla lediga dagar är späckade känns det som. Fast det är bara härligt, då går tiden.

Och imorgon blir det träning igen med Maria och vi ska promenera till badet, gjorde det sist och det kändes som en lagom uppvärmning. Varför ska man ha busskort när man kan gå? Sen blir det att måla väggen i vardagsrummet en gång till med pappa, sen ska vi äntligen börja tapetsera de andra väggarna. Det kommer bli himla snygg alltså. Nu är det visst nåt på tv med Magnus Betnér som vi ska se, fortfarande härligt med tv i sovrummet!

I'm still smiling.





Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0