Härliga söndag!

Det är synd om min bebis för han är sjuk. Så just därför har jag tagit tillfälle i akt att titta på alla Gossip Girl avsnitt som jag missat och därför kan jag nu hänga med varje söndag igen. Fast dom gör reklam på tv för alla nya serier som ska börja samma vecka, men vilken vecka? Och vad är det då för avsnitt som går på söndagar om det inte är nya? Jag hänger aboslut inte med. Fast det spelar ingen roll för jag kan kolla på repriser hela tiden ändå, jag får aldrig nog. Tack gud för denna underbara serie som alla verkar älska lika mycket som jag.

Jag brukar inte gilla söndagar, det gör jag nog fortfarande inte heller. Men det har en liten annan klang nu iallafall när man har lite att se på tv och tv'n är i sovrummet, då kan man fortfarande vara uppe till elva ungefär. Fast det kan jag ändå, för imorgon börjar kvälls-veckan då jag slutar åtta. Känns rätt bra för då får jag igång träningen innan jobbet och har det gjort till hemkomsten och så är det lite tv-tittande och smoothie innan sängdags så har dagen gått och man har knappt hunnit tänka. Imorgon är det tre veckor sen jag började och jag börjar bli nervös inför morgondagens invägning. Tänk om jag inte gått ner nånting, eller ännu värre, gått upp? Jag känner så jämt! Mest nu eftersom det inte känns som att jag tränat nog och så kommer jag äta popcorn ikväll också. Men jag fortsätter iallafall, man behöver ha lite motgång i livet för att fortsätta kämpa. Dessutom kommer jag köra på hårdare nästa vecka och försöka komma till badet tre gånger och sen gå Degeersgatan upp och runt Eneby centrum varje dag, det är ungefär 3 km så inte riktigt så mycket som jag brukar gå, men jag tänkte försöka gå den en gång till när jag kommer hem om kvällarna också, eller iallafall en liten promenad med älskling om han orkar. Idag har han mest legat i sängen och lyssnat till ljudet av Gossip Girl, det är synd när små pojkar är sjuka. Det är typ hundra gånger värre än när en annan är sjuk.

Helgen är snart över och det påbörjas en ny vecka imorgon, jag är fortfarande lika stolt över mig själv som inte ätit nåt godis eller liknande alls och gröt varje dag och soppa till lunch/middag. Nu längtar jag bara ännu mer till jul också när jag såg dom i Upper East Side fira jul. Jag vill beställa lite kläder jag kan ha under vintern och speciellt runt jul, det är alltid lika spännande! Jag älskar julen, vem gör inte det? Och så kanske jag ska till Malmö med Therese på jobbet i slutet av november och köpa lite julklappar, är det inte underbart? Vi ska bo på hotell då, eftersom vi säkerligen kommer få mycket bra rabatter. Minibar är det på rummen också, lovely! Fast jag ska dock hålla mig till min diet ändå, så inga oroligheter här inte. Undra hur långt jag kommit då. Jag räknar med ungefär 3-4 kilo i månaden. Så åtminstone 9 kilo kanske? We'll see! Nu är det popcorn, tv och mys under täcket som gäller!

Feels like in heaven.





Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0