En torsdag i oktober

Nu är det ungefär en timme kvar tills jag måste gå till jobbet, eftersom Johan kom och hämtade mig igår så står fortfarande min cykel kvar på jobbet, stackars lilla cykel. I regn och blåst. Shit vad det blåser säger jag bara, det var nästan att jag lyckades ta ena staven framför den andra idag när jag var ute och gick, nästan så att man tog ett par steg bakåt efter varje steg fram. Fast det gick bra, en liten adrenalinkick blir det liksom när man får motstånd, bara bra. Jag är jättemör i benen känner jag, men snart är det vilodag, närmare bestämt på söndag. Jag har bestämt att jag måste ha en vilodag, annars blir det för mycket.

Sen är det tvättid på söndag också, eftersom det är så himla svårt att få tvättid i det här jäkla huset. Vi har två tvättstugor men det finns fan aldrig nån kvällstid under veckorna, lyckas man få det en gång så är det fullbokat hela kommande vecka, helt sjukt. Så tvätta på söndag, sen ska jag göra matlådor också, och Johan kan får börja städa lite smått på lördag när jag är på jobbfesten och sen kan han få fortsätta på söndagen också om han orkar. Det där med bio blir svårt på fredag, för jag slutar 20:15 och tror ni inte att bion börjar då? Jo, men under resten av veckan, typ idag så börjar den klockan 21, men inte imorgon. Så jag tänkte att söndag vore en bra bio-dag. Det går en föreställning klockan 18 som skulle passa bra, måste informera om detta till älskling och se om vi ska boka. Jag längtar till helgen!

Samtidigt längtar jag till måndag, då min nya mobil förhoppningsvis kommer. Dock måste jag vänta tills Johan kommer hem så han kan hämta den då den är skickad i hans namn. Men jag hinner hem och ut på min promenad så kommer han hem alldeles efter det så kan vi gå till Ica tillsammans och hämta. Wunderbart! Ska även bli mäkta härligt att jobba dag nästa vecka också. Slutar 15 måndag och tisdag och 13:45 onsdag, torsdag, fredag. Ska kanske ta en promenad till mamma nån dag nästa vecka också och tvätta Viiva kanske. Hon behöver få sig en höststädning i pälsen, kattskrället. Det kan vi nog ta på onsdag så kanske mamma kan skjutsa hem mig lagom till Efterlyst, blir nog prima. Man kanske skulle fixa sig en liten grovmacka med makrill och kika litegrann på Våra bästa år innan man beger sig, let's do that.




My sweet sweet heart Viiva.




Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0