Veckan flyter på

Då var det bara Efterlyst kvar så är det snart torsdag, och ni vet vad som händer efter torsdag? Då kommer fredag! Och nu är det inte vilken fredag som helst, det är lönefredag. Har jag sagt att jag längtar?

Idag var jag och jobbade som vanligt, gick till jobbet och lyssnade på radio eftersom vi hämtade mina hörlurar igår, underbart. Jag gick också för att jag sen direkt efter jobbet promenerade hem till mami och det var min träning för dagen, blir nog en halv mil ungefär. Egentligen skulle vi åka till Colorama och hämta tapeter till mamma, men hon ville hinna till bastu klockan 18 och då kände hon sig för stressad och ville skjuta på det. Jag skulle ha tvättat Viiva också, men jag var inte riktigt på humör för det. Jag har knappt sovit nåt denna veckan, om nätterna vaknar jag flera gånger och tror att klockan är 6 redan, men sen är den 2 första gången och strax efter 4 andra gången, sen sista gången är klockan halv 6 eller kvart i, vilket känns väldigt meningslöst att vakna till eftersom man då ska upp efter en halvtimme-kvart. Magont och mens är vad som håller mig vaken nu för tiden, inte bra alls. Men jag vet att det kommer gå över, till helgen.

På jobbet blev det inte mycket gjort, alldeles för få samtal, tror jag hade 21 stycken idag på hela dagen. Många blev tillfrågade att kompa hem, men jag vägrar. Gjorde det en halvtimme igår och det räcker. Sen får man kippa lediga dagar imorgon eller fredag också, men jag skippar det med. Att sluta kvart i två räcker för mig, jag är hellre ledig i sommar eller innan jul. Nu är det snart bara 2 månader kvar till jul också, är det inte härligt? Jag kommer mysa som aldrig förr under jul och nyår nu, jag önskar bara att jag lyckats ge mig själv den julklapp jag vill ha då. Men nåt har jag nog åstadkommit då, två månader kvar som sagt och mycket kan ännu hända. Jag vill ju boka frisörtid!

Jag ska önska mig One Tree Hill boxar i julklapp, och parfym samt strykjärn och bräda, sen vill jag ha en dvd-spelare också, eftersom vi inte har nån då Johan tycker det är onödigt och vill köra film via datorn istället, vilket inte jag vill. Annars köper jag en själv. Annars är det inte mycket mer jag önskar mig, mer än som sagt julklappen jag ger mig själv. 10 kg var det va? Det gissar Johan på iallafall och jag hoppas att jag lyckas, annars fortsätter jag kämpa hela våren.

Well, that's about it. Nu ska jag raka Johan för han ska på viktig mässa imorgon och vill se fin ut för alla och sen ska han få kvällsmat lagom till Efterlyst börjar. Sen är det natti.

Because the night belongs to lovers, because the night belongs to us.




Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0