TJOCK!

Det är vad man känner sig måndagen efter en helg då man ätit mer än vad man annars gör. Jag köpte naturgodis två gånger i helgen, samt grain delight och popcorn åt jag i fredags. Har ätit sallad i helgen också, tonfisksallad och det är gott. Men shiet alltså vad man känner sig ofräsch och ohälsosam när man inte håller igen som vanligt. Men som jag sagt förut, jag unnar mig själv detta. För det är egentligen inte det som får mig att känna mig tjock, det är träningen som uteblir. Jag slutade kvart i fem idag och det är liksom redan mörkt ute då så att springa himmelstalund runt kommer aldrig på fråga, jag vågar inte. Det är för mörkt.

Så jag bad Johan att plocka fram crosstrainern in till vardagsrummet så jag kan träna på den istället. Och det som är positivt är ju att det blir ljusare på morgonen ett tag framöver nu eftersom vi drog tillbaks klockan en timme i lördags natt. Nåt annat positivt är att Johan har sovmorgon till kvart i sju denna veckan då han går truckutbildning, så jag kan gå upp med honom och gå min runda 7-8 och sen hem och duscha innan jobbet och äta frukost, det borde jag hinna på en timme, sen börja jobba halv tio. Det borde funka, ska ta en ledig dag idag eftersom det är måndag och ångest så det heter duga. Sen kör jag på imorgon med morgonpromenad och sen kör jag en timmes crosstraining på eftermiddagarna denna veckan framför tv'n.

Blir ändå mer träning än vad jag brukar, så det är bara bra. Jag behöver det, jag älskar att träna! Jag blir bara på dåligt humör när naturen säger ifrån och jag inte kan göra något åt att det blir mörkt ute. Men jag fixar det på detta sätt istället så allt blir prima skinka ändå. Jag kan bara hoppas att jag inte lagt på mig istället för gått ner nu till fredag då min vägning börjar igen. Jag tror faktiskt inte att jag inte gått ner, frågan är bara hur mycket. Jag har ju ett mål men känner att jag inte riktigt kommer nå dit. Men då tar jag det veckan därpå, så enkelt är det. För ut på middag det ska vi vilket fall som helst. Älskling ska inte få lida för att jag bantar.

Nu är det så himla kallt också, andades lungorna till is när jag cyklade hem förut, 6 grader och mörkt, det kan nästan inte bli värre. Snart är det promenad till jobbet som gäller tror jag. Fast det är så himla skönt att komma hem så snabbt på cykeln, men jag kanske klarar mig, vi får se, som vanligt. Kanske att man skulle ta en kopp te och krypa ner i soffan nu, då vi fått till ett vardagsrum igen, med soffa, bord och tv. Inte lika mysigt som med tv i sovrummet, men det funkar. Bättre ljud nu med stereo och högtalare dock. Jag måste sluta känna mig tjock snart, tror jag börjar imorgon efter promenaden.

Det är ingen idé att banta på kvällen, för man går ju ändå upp på morgonen.




Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0