Löningsfredag

Då har fredagen kommit, pengarna rullat in och rullat ut, men jag har fortfarande endel kvar. Fredagseftermiddagen är här och jobbet är slutfört för denna vecka, två härligt lediga dagar väntar och jag har bara en promenad kvar imorgon att göra så är träningen för veckan också klar. Allting är liksom packat och klart för en underbar helg. Jag har betalt räkningar, fört över matpengar och jag har pengar över liksom. Till och med sparkontot har fått pengar redan. Det är bara en så himla skön känsla just nu. Och jag väntar bara på att mamma ska komma och hämta mig så vi kan åka till Maxi och  handla mat, samt vardagsrums grejer, såsom gardinstång och gardiner. Ska bli fint med mörkgråa panellängder bak och ett par skogsgröna framför. Får se vad dom har att erbjuda.

Egentligen vill jag att det ska vara nästa fredag, jag vill ha gått ner minst 3 kilo sen sist och vara sådär härligt pirrig i magen över att vi ska ut och äta middag på lördagen. Jag ska köpa nåt fint imorgon att ha på mig på vår års-middag också. Funderar på ifall man ska ge nån present, men vad ger man då liksom? Kan ju inte vara nåt jättedyrt för det är ju snart jul och så kan det ju inte vara nån futtig blomma för det känns ju töntigt. Jag vill ge älskling nånting fint och personligt. Kanske hittar på nåt, ska man bli utbjuden på riktig och dyr middag nu med efterrätt och allt så måste man ju spela enligt reglerna. Undrar om jag får nån blomma, hm.. Johan pratade om limousine men jag hoppas han skämtade.

Nu ska jag bara fortsätta invänta helgen, popcorn och Idol med Abba-tema blir det ikväll, lovely! Trevlig helg, det ska jag ha.

Pengar kan inte köpa dig vänner, men de gör dina fiender betydligt hövligare.




Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0