Ledighet klär mig

I förrgår fick jag känna på hur det är att gå runt himmelstalund och det var rätt skönt, en timme ungefär tog det och är nästan en halvmil. Sista biten fick jag sån lust att springa, så jag provade litegrann och vad härligt det är egentligen! Jag har nog fått bättre kondition än jag trodde, för i måndags på badet sprang jag på bandet i 10 min i sträck och jag tyckte en minut var outhärdlig i början. Men jag känner att kroppen mår bra av det så ett av mina många mål är att kunna springa långa sträckor sen.

Iförrgår fick jag göra dubbelt upp med situps som denna veckan går att räkna upp till 100, 100 situps om dagen, vet ni hur jobbigt det är när man glömmer att göra 50 första gången och tvingas göra alla 100 samtidigt? Shit, jag trodde jag skulle dö av andnöd när jag gjorde det. Men jag överlevde. Så igår fixade jag 50 när jag kom hem från min himmelstalundspromenad och 50 innan sängdags. Det är så himla skönt med rutiner så ni anar inte! Och jag är så stolt över mig själv varje gång jag går där ute och jag tänker på hur länge jag hållt på och verkligen hållt allting också. Inget godis på snart 6 veckor och träning varje dag, soppa och nyttig mat varje dag även på helger och sen har jag också fastnat i äta gröt till frukost varje dag -fällan också. Men jag älskar mitt nyttiga liv. Och nu hoppas jag bara att mitt andra delmål kommer att infinna sig i slutet av denna månad. Och jag längtar så till jul.

På tal om det så köpte vi trots att Johan klagade och vädjade att vi inte skulle för han tyckte dom var fula och för dyra för att vara så fula, jättefin ljusstakar! Jag är så trött på dessa röda dalahäst-trä-aktiga-tråk-ljusstakarna som är överallt. Nu köpte vi ett par i silver som är lite mer moderna och så en i guld som passar bäst i vårt beige-bruna sovrum. Jag är übernöjd. Så nu kan det gärna få bli sista helgen i november då första advent infinner sig. Och så pratade jag med Tina på jobbet igår om min och Tess resa till Malmö, hon skickade iväg ett mail till respektive hotell och frågade hur mycket rabatt vi kunde få då den 28-30 november. Hoppas på minst 50 % kan man ju göra, men vi åker nog ändå. Det ska bli himla mysigt och kul.

Och så är jag ledig idag och imorgon, måste vila upp mig inför min 7-dagars vecka. Fast det går nog bra, den börjar på lördag kl 17:15 och slutar på fredagen därpå kl 20:15 och jag tror inte det är så farligt eftersom det börjar på helgen och sen är det bara att köra vanlig kvällsvecka. Däremot har jag skickat mail till alla mina arbetskamrater och frågat om nån vill byta kväll mot dag nästa gång jag jobbar kväll, det är ju inte förrän om 3 veckor, men bra att vara tidigt ute. Jag vill hemskt gärna jobba dag trots att det är OB om kvällarna för nu när det är så mörkt ute känns det hemskt att cykla hemåt vid 20-22 tiden. Det är ju iofs inte mycket trafik, men det känns ändå otrevligt eftersom det inte är upplyst överallt.

Nej nu är det dags att ta på sig kläder, hörlurar och stavar för att knalla runt min promenix igen, sen ska jag ringa mamma och kolla om pappa kan hjälpa oss att sätta upp taklister i vardagsrumstaket och sen måla dom så att vi kan bli färdiga i lägenheten nån gång. Vi har bott här i 5 månader snart och ingenting händer. Fast innan jul är det med all sannorlikhet färdigt iallafall, annars vet jag inte vad jag gör. Men här blir inget gjort iallafall, nu går jag..

You'll see me shine like the sun, chewing confident gum, I ain´t done ´til I´m done.




Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0