Joråsåatteh..

Har ni tänkt på hur kul det är att jobba egentligen, eller alltså hur bra det känns att vara där och veta hur kul det kommer vara när klockan är en minut i fyra och du vet att du får gå hem snart. Obeskrivlig känsla. Och jag behövde verkligen den idag, eftersom detta var en av mina aboslut sämsta dagar, jag kände definitivt inte för att ta några samtal och det började strax innan lunch. Varje gång det kom ett samtal var min tanke: nej, inte en till som ringer! Trots att det är mitt jobb liksom, haha! Så nu är det skönt att vara hemma och alldeles svettig av cykelturen som bara känns jobbigare och jobbigare för varje gång jag cyklar. Ska det inte kännas lättare nån gång? Jag svär att mina däck är för svaga och jag har för lite luft, men jag får inte i mer, jag är alldeles för svag och Johan är så himla lat att han aldrig orkar gå ner och pumpa lite åt mig.

Idag blev jag dock glad när jag kom till cykelförrådet för där hade dom tömt all skit som legat där en vecka typ, så att man inte ens kom in i förrådet. Vilket pucko gör så liksom? Verkligen högar med kläder, möbler och skit som ska slängas hade dom bara slängt in i cykelförrådet och källaren. Idioter säger jag bara. Jag har varit sur över det här hela jäkla veckan eftersom jag inte kommit in och ut med cykeln utan att slå halvt ihjäl mig och flytta på en massa skit. Alltså dom hade till och med fått in en jäkla tre-sits soffa i delar. Hallå, vad händer? Aja, det är borta nu iallafall och jag kan vandra fritt mellan cykeln och utgången.

En dag kvar på jobbet sen är jag ledig torsdag fredag för att sen jobba min sju-dagar-i-rad-vecka. Vad mysigt vi ska ha det vi kvällsnissar. Kommer bli supersegt och säkert inte alls mycket samtal, men vi brukar ha det trevligt ändå. Idag fick vi också mail om december-schemat, vi fick maila in önskemål om hur vi ville jobba runt jul och nyår. Jag kan tänka mig att jobba vilket som bara jag får vara ledig ett par dagar innan jul och julafton så är jag nöjd. Det är ju bra med pengar under dessa tider, så varför inte. Jag jobbar så gärna, för jag älskar pengar.

Snart ska jag ge mig ut på promenad, för jag kom underfund med något igår under min sista promenad till badet, varför ska jag lägga 1400 spänn på ett Friskis&Svettis kort nu när jag gå mina egna promenader med stavar helt gratis? Jag ska köra på det istället tänkte jag, gå himmelstalund runt minst en gång om dagen och ibland kanske till och med två. Jag tjänar både tid och pengar på det, sen nästa månad beroende på hur mörkt det blir om kvällarna funderar jag på att kanske köpa nånting på badet eller Friskis och låna Johans busskort och åka in till stan, annars är det så tråkigt att gå eller cykla när det är mörkt om kvällarna. Aja, we'll see. Himmelstalundspromenader blir det hädanefter iallafall resten av månaden.

Jag har ett hemligt mål till den 31 oktober, når jag det ska jag boka frisörtid och köpa mig nya skor och lite kläder. Och så ska vi ju ut och äta den 1 november också. Jag har ett halvt mål att nå också för att få gå ut och äta, fast jag tror det blir fel om jag berövar mig middagen eftersom det ändå är en årsdag och man inte ska förbjuda sig själv allt för mycket. Fast jag tror på mig själv och hoppas på det bästa.

Joråsåatteh, så var det med det!




Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0