I'm fit again

Som vanligt är det hur skönt som helst när tisdagen är över, vilket den snart är. Iallafall jobbet är avklarat och nu inväntas bara onsdag, som får en på bättre humör eftersom man börjar planera helgen (som redan är planerad sen långt tillbaks, men ändå) Sen är det inte långt kvar till fredag liksom, man blir lite mer sprudlande. I och för sig så jobbar jag på söndag, men det känns liksom inte som så, det är bara 10-15 och det innebär sovmorgon samt att man kommer hem lagom till middag och en lugn söndagskväll framför tv'n.

Och imorgon är dagen innan årsdagen, då ska jag ta en tripp in till stan efter jobbet och införskaffa en liten överraskning till älsking. Och sen är det som tjatat middag på lördag, Johan har ringt Pappa Grappa och det behövs inte bordsbeställning när det är två personer, men dom har öppet på lördag iallafall, så ska bli hur mysigt som helst! Imorgon ska det också bli himla skönt att sluta kvart i fyra istället för kvart i fem som idag och igår, sju timmars passen känns så himla mycket jobbigare.

Nåt som fick mig på bra humör idag var iallafall när jag tog mig upp halv sju och gick ut på morgonpromenad redan klockan sju, mycket uppfriskande! Var hemma till åtta och duschade och hann äta gröt innan det var dags för cykeltur till jobbet. Halv tio är den perfekta tiden att börja, tänk om man hade så jämt. Detta fick mig på bra humör hela dagen, inte alls som igår när jag hade en tjockis-dag, kände mig riktigt fit och hälsosam när jag kom nyduschad till jobbet efter att ha varit vaken i tre timmar redan. En kopp kaffe och jag var igång. Hade min nya gröna cardigan på mig också för att känna mig extra glad och färgstark. Och ikväll klockan 19-20 ska jag ta ett pass på crosstrainern, lagom till vänner-avsnitten som går då, men nu innan ska jag fixa spaghetti och korv till Johan och sallad med makrillmacka till mig. Och efter träningen blir det zapp mellan Ugly Betty och Rosa bandet-galan fram tills att Desperate Housewives börjar, ihh, jag längtar efter dessa nya avsnitt då det gått fem år. Gabis barn såg väldigt tjocka och inte alls så söta ut som jag hade föreställt mig. Men men, jag ser fram emot nya fräscha avsnitt. Nu är det dags för matlagning!

Giftemål gör kvinnor feta.
-finskt ordspråk




Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0