Äntligen måndag!

Denna helgen var inte alldeles för trevlig. Att jobba till 22 under en helg var verkligen ingen höjdare, i lördags tog jag 16 samtal mellan 17:15 och 22. Jag och Isabell som jobbade var mäkta uttråkade. Vi gjorde test på expressen.se och hoppades att kvällen bara skulle försvinna. Igår ringde det på lite mer dock fast ändå så himla tråkigt att man kände att det störde varje gång nån ringde och man ville bara att dom skulle försvinna eller gå och lägga sig eller kolla på söndagsfilm eller vad fan som helst, ring inte och boka hotell på en söndag!

Okej, jag är glad att det är måndag nu, för då börjar en vanlig fem dagars vecka. Kväll förvisso, men bara idag och imorgon till 22, sen slutar jag 20:15 och det är lite bättre. Sen är det ledigt till helgen då den stora Scandic-kickoffen är, ska bli himla roligt att umgås med alla off work. Sen är det ju utgång men då går jag hem till älskling och myser istället. Jag ska ju ändå inte dricka nåt, eller jo jag tänkte köpa nån Loka med god smak och dricka, lite får man ju unna sig annars blir det tråkigt.

Idag tog jag sovmorgon också, brukar egentligen gå upp vid en nio ungefär, nästan innan till och med då jag känner att kroppen är utvilad. Men idag kändes det som att jag behövde vila upp mig lite mer inför kommande timmar som jag ska jobba. Så jag låg till halv tio iallafall, skulle ha blivit tio men min kropp ville inte. Så jag tänkte gå upp, äta gröt och sen vila en timme medan jag såg på reprisen av Våra bästa år, men går det repriser nu för tiden? Nej. Det går bara 13:50 tydligen, verkligen hyggligt. Jag kollade alltid på det i Åmål när jag inte jobbade, sen tränade jag på crosstrainern också och kollade, funkade riktigt bra. Men sen kände jag mig som en nolla eftersom jag så väldigt slaviskt följde den där dumma serien också. Nu tittar jag när jag måste få tiden att gå lite, well well, jag får väl hitta på nåt annat en stund medan gröten smälts lite innan jag går ut så jag inte får kramp.

Igår var systerT här och det förgyllde dagen, vi drack te och pratade bajs som alltid. Det är så skönt att bo här igen så man bara kan ses nån timme här eller där utan att behöva planera in i minsta detalj och klämma in så många som möjligt att träffa under en helg. Nu gör det inget eftersom vi kan ses nästan närsom, om så bara i kön på Ica liksom.

Jag känner mig tjock idag, eller igår gjorde jag det. Jag hatar när den känslan kommer, att man bara känner hur tjock man blir efter man ätit och ångrar sig. Inte för att jag ångrar att jag äter mat, utan jag tänker på mina nötter och popcorn och så under helgerna. Ibland känns det som om jag överkonsumerar, fast det är strunt samma nu. Jag ska köra på denna vecka igen och försöka hålla mig inom rimliga gränser nästa helg. Då kanske vi förresten ska på bio och se Rally brudar, jag, Johan och mamma. Då blir det popcorn! Jag är iallafall inne på sjunde veckan utan godis och med gröt och nyttig mat och träning, så jag ska inte få ånger, jag ska klappa mig själv på axeln och unna mig själv helgerna som dom är. Jag är duktig.

Nu vill jag bara att de kommande tre veckorna ska gå, eftersom jag bestämt mig för att inte väga mig förrän den sista och se hur mycket det blir. Sen ska vi ut och äta den första november också och det längtar jag efter. (gud vad jag tjatar) Nä, nu ska jag kolla om nån lagt bud på min telefon och om Rally brudar går på fredag eller lördag. Sen är det promenad runt himmelstalund som gäller och jobb klockan 15. Efter måndag kommer tisdag, sen flyter veckan oftast på. Inte långt kvar till lön heller! Nästa vecka närmare bestämt. Det blir en bra fredag det.

These boots were made for walking and that's just what they'll do.




Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0