Ny dag och nya tag

Var är asfalten? Täckt av snö! Var är gräset? Täckt av snö! Var är husen? Var är buskarna, var är träden, var nånting alls i hela världen!? Täckt av snö! Okej, vi blev förvarnade igår, men jag trodde det skulle bli storm, liksom lite träd som föll och några fönster som sprack och många människor som låg vakna av ljudet. Men icke. Jag sov som en gris, Johan sov som en gris och ingenting hände förrän imorse. -Det är helt vitt ute! -Mm, säger jag och fortsätter sova. Vadå vitt ute? Det har väl kommit lite puffsnö och lagt sig över marken. Johan får bråttom och springer till bussen medan jag bestämt mig för att sova till iallafall tio nu på min lediga dag. Ungefär 4 gånger vaknar jag och går på toaletten, jag försöker inte gnugga ögonen och lägger mig snällt efter varje gång. Jag inväntar samtal från vaktmästaren som ska komma hit så jag sover väldigt, väldigt lätt. Vid nio ungefär hör jag trapphusdörren slå igen, ett par bastanta steg i trapphuset och jag bara känner på mig att det kommer ringa på snart. Och det gör det. Fan. "Jag säger åt honom att ringa på fredag eller på måndag så får ni bestämma tid" MM, JÄTTEBRA, att han bara kommer och ringer på vid nio på min lediga dag, jag har faktiskt jobbat helg, men det skiter väl dom i. Aja, öppna och se trevlig ut, slicka bort torkat saliv från kinden och gnugga ögonen för att se mänsklig ut. -Godmorgon, godmorgon,vilket väder! säger han och ser trevlig ut men granskar mig upp och ner eftersom jag fortfarande har pyjamas på mig och håret står åt alla håll. Mm, riktigt jävla godmorgon på dig också tänker jag. Men släpper in honom och låter honom hållas. Nu är listerna på plats, det blev fult som jag förväntat mig eftersom dom inte kan nånting och jag orkar inte klaga, men listerna är vita som Johan velat ha hela tiden eftersom det passar bättre ihop med våra gröna tapeter, gråa vägg och vita taklister. Jag är trött fortfarande? Och det är inte lite puffsnö ute, det är helt täckt av snö, ALLTING!

Skit samma, att gå upp vid nio var väl rätt schysst ändå. Men säg för fan inte att han ska ringa först om han bara kommer hit, jag har ju ingen tid att förbereda mig och lägenheten såg ut som helevete efter gårdagens orka göra nåt-kväll. Jag diskade, städade, bäddade, plockade och fixade tills det såg fint ut igen. Nu ska gubben springa här fram och tillbaks och fixa alla smågrejer och jag kommer inte kunna göra vad som helst. Duscha? Näva, crosstraina? Kanske, om jag vågar flytta tillbaks alla grejer i vardagsrummet som står ihoptryckt i mitten. Sova? Aldrig.

Well, well. Och snön den fortsätter komma, jag trotsade vädret förut och tog min numera 5 kilometers runda ändå, det gick segt men kändes bra och uppfriskande. Ingen träning på två dagar nu och jag har inget dåligt samvete. Känns gött. Ska ge mig på crossen sen, men tror jag väntar tills i eftermiddag så jag slipper ha gubben här. Jag kan lägga upp schemat för veckan istället, till att börja med. För denna vecka är fullspäckad och kommer säkert försvinna i en grisblink.

Idag är en ledig dag då jag bara tränar och har det bra, hemma och njuter av att det är fin snö ute. Men jag är inne, och har det bra, som jag sa, eller hur? En träningsdag helt enkelt, fast jag är ledig liksom. Whatever. Jag är ledig. Imorgon är det tisdag och jobb från 8-15:15 och vi ska ha utbildning i vårt nya intranät som tydligen heter instranät nu istället, moget. Efter jobbet knallar jag in till stan för att fixa träningskort till det där Haluxa tjofräset om det är nåt att ha. Så jag kan börja nästa vecka, känns tryggt om det ska vara sånt här väder. Sen blir det knall hem och bli hämtad av mamma då vi ska till Maxi och storhandla, MASSA. Jag ska försöka klämma in lite cross innan eller efter handlingen. Onsdag är torsdag för mig denna vecka då jag är ledig på fredag, igen! Då jobbar jag till 14 och drar sen hem snabbt som tusan för att promenera, träna en halvtimme och duscha mig fin inför träffen med min gudsyster (?) Madde. (hennes mamma är min gudmor) Ska bli himla mysigt att träffa henne iallafall. Jag vet inte om vi setts på kanske 10 år, det är sjukt hur tiden går, men så himla trevligt att ha kontakt igen. Sen på kvällen blir det cross igen hoppas jag och så är torsdagen inväntad. Då jag också jobbar till 14, blir likadant här som på onsdagen. Då ska jag hem, promenera, träna och fixa mig för sen ska Johan klippa sig 17:45 och då ska jag med och ta en runda på stan under tiden och om han blir klar innan sju kanske vi svänger runt ett varv tillsammans också. Sen hem och på crossen tror jag. På fredag är jag som sagt ledig och det är bara för att jag och Tess ska till skåneland. Himla mysigt det med. Bo på hotell, äta hotellfrukost, traska runt i Malmö och Lund, leta lite klappar och bara ha det allmänt trevligt i två dagar. Dessutom ska vi hälsa på hemma hos Tess också, får se om hennes mor ger oss mat, haha. Annars har vi 20% rabatt i restaurangen på hotellet, för vi är bäst.

Och på söndag är det 1 advent, då ska det pyntas när jag kommer hem. Julgardiner, ljusstakar och granen ska fram! Sen på måndag får man öppna den första luckan i julkalendern. Jag har en egen i år, så jag fuskar lite med godiset, fast en bit choklad om dagen har jag hört att man mår bra av. Nu är det måndag och jag ska se på Våra bästa år för omväxlings skull.

Såhär såg det ut i Åmål vid Vänern förr förra vintern:




Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0