Regnet det bara faller ner

Jag missade att följa upp mitt inlägg igår kväll, men jag var för himla trött. Gick och la mig redan vid 21:20, men sen vaknade jag till vid halv elva av att Johan låg och tittade på mig -Sover du? frågar han och har uppenbarligen inte märkt att jag somnat som en stock då han låg och läste. Jo, jag sover och jag är fortfarande jättetrött och vill sova ännu mer och helst inte gå upp klockan 6 som vi måste göra. Jag somnade om och sov ända tills Fredrik Birgings röst hördes vid nyheterna som vanligt, varje jäkla morgon! Den här morgonen började inte bra heller, det är ju vägningsfredag då jag bytt istället för att ha på måndagar. Jag hade satt ett mål på 1,1 men istället är jag upp 0,1 kilo, det är ju sjukt! Jag blev genast på dåligt humör och satte på mig min "l am sailor girl" t-shirt som är babyblå, jag kände att just den färgen passade mig för dagen. Men sen artade det sig och jag blev på bättre humör under dagen. Och nu är det helt okej, jag ska fortsätta kämpa och hoppas att jag kan ha ett mål på 0,9 till nästa fredag och håller inte det heller så får jag väl kämpa ännu mer. Jag tänker inte låta det förstöra för mig. Jag har läst alldeles för mycket kring detta och alla, jag menar ALLA kommer till den punkten då det står still eller går upp en bit och då ger oftast många upp för det blir för jobbigt utan resultat, men jag kommer inte göra det. l will fight until the last peace of fat has left my body. Bara fortsätt liksom.

Så jag tog mig ut i regnet idag igen, uppehåll igår men i onsdags regnade det och verkar som om vi kommer få en ganska blöt och tråkig vinter som vanligt. Det var inte alls särskilt motiverande att komma hem blöt bara för att byta om och ge mig ut och bli ännu blötare, men jag gjorde det och är nu hemma igen och bävar inför crosstrainingen. Känner mig svag och vill tro att jag inte orkar. Men med popcorn och Doobidoo i huvudet tänker jag ge mig på den alldeles strax. Får se om jag tar mig en halvtimme senare ikväll också eller om jag tar den halvtimmen imorgon istället efter en härlig morgonpromenad. Jag ska fixa detta, jag bara ska det. På mammas födelsedag den 20 februari ska jag vara en helt annan människa, och ni alla kommer märka det!

Now l will cross away som overweight. (det är helg ffs!)





Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0