Ett av världens längsta inlägg

Måndagar, vad säger vi? Önskar att det vore onsdag redan, tisdagen kommer snart och jag bävar för hur dåligt jag kommer att må under morgondagen, just för att det är tisdag. Helgen gick lika fort som vanligt, för fort. Men var mäkta trevlig, var ju hos svärmor i Kil och åt gott och hade mysigt, kollade tv under lördagskvällen, men dessförrinnan var Anders och Veronica och fikade efter att vi ätit lax och potatis med en massa grönsaker. Jag åt inte av Veronicas tårta och jag tror hon tog åt sig, hon bakar alltid en massa, men äter aldrig själv utan bantar sig bara smalare och smalare. Hon är rent av anorektisk och det är aldrig trevligt, tycker det är synd att det gått så långt. Alla andra håller med och Birgitta påpekade ett flertal gånger till mig att jag redan gått ner mycket och inte fick låta det gå så långt som med Veronica. Jag lovade att det inte skulle behöva bli så, för jag har ett mål och när jag nått det målet kommer hela livet vara som en dans på rosor. Och jag kommer aldrig vilja sluta väga mig. Sen kommer jag fortsätta att väga mig en gång i veckan för att inte gå upp allt igen eftersom jag inte kommer ha lika stor koll som jag har nu och definitivt inte bara äta soppa. Det blir träning tre dagar i veckan och godis på helger. Jag ser fram emot att mitt nya liv ska ta fart. Nu och ett par veckor framöver gäller detta, och jag kommer att ha ett mål vecka för vecka nu för tiden och denna vecka är det 1,1 kg.

  •  Havregrynsgröt, mosad banan med mjölk och ett glas juice till frukost
  • Någon frukt till mellanmål
  • Soppa och två knäcke med ost till lunch
  • Någon frukt till mellanmål
  • Wokade grönsaker och ett par knäcke med ost till middag
  • En hallonsmoothie till kvällsmat
  •  Promenad 60 min/dag 6 dagar/veckan
  • Crosstraining 2 gånger 30 min/dag 5 dagar/veckan
  • 120 situps/dag 5 dagar/veckan
Fast det är inte så jättestor skillnad från vad jag tidigare haft på schemat, men känns skönt att få det uppskrivet ibland. Jag ska sen under december månad joina badhuset igen och springa dit tre dagar i veckan, och då blir det promenader endast två dagar i veckan om man bortser från de gånger jag kommer promenera till och från badet. Jag ska även köpa busskort så att jag kan ta mig fram och tillbaks om nöden kryper sig på. Kommer inte gå på mer än 500 i månaden allt som allt. Så jag längtar efter att få springa bräda igen, speciellt en dag som denna. Jag satte ena staven framför mig medan blåsten direkt slet tillbaks den bakåt. Och regnet sen också, blåst och regn är ju en hemsk kombination. Jag cyklade hem från jobbet och trodde att jag skulle hosta upp lungorna lagom tills jag svängde upp för backen hem. Sen hade jag som uppgift att ringa hyresbolaget också, men dom svarar ju inte på eftermiddagarna. Och jag har ingen möjlighet att ringa under mornarna när jag börjar kvart i åtta. Johan borde kunna ringa, men inte då. Jag får försöka igen imorgon, annars får jag lämna ett meddelande och hoppas att dom återkommer till oss istället. Nåt måste iallafall göras i lägenheten innan jag dör av att inget händer.

Idag fick vi julschemat, och till min stora förvåning står det att jag ska jobba två dagar innan julafton och två dagar efter, vilket jag specifikt bett om att absolut inte behöva göra då vi ska åka till Kil. Jag vill heller inte sabba mitt prickfria sjuk-register, men beviljar dom mig inte ledighet dagarna innan så sjukanmäler jag mig. Annars gick det fint på jobbet, fick reda på att jag får bonus, för jag är så himla duktig. Vi har ett system då man kan få halvårsbonus beroende på hur bra man gör sitt jobb och tydligen gör jag mitt utmärkt då jag får bonus. Höhö. Nog om det och tillbaks till schemat, det fick mig att längta mindre efter julen, jag sover dåligt om nätterna för jag vill bara att allt ska klaffa och nu vet jag att det inte gör det. Men jag får bita ihop och hoppas på att jag får ledigt och i annat fall vara sjuk, då är jag iallafall ledig från den 19 december till den 25 då jag jobbar igen. Helt okej egentligen att jobba efter jul, men jag fick reda på att vi tydligen lika gärna kan ta ut semesterdagar nu istället för att ta ut dom i pengar nästa år, det är tydligen himla hög skatt på det. Så jag passade på att fråga efter två till semesterdagar efter jul då. Sen jobbar jag hela nyårsveckan, men det är helt okej för det är dag och bra med pengar. Och pengar vill man ha. Jag funderar på att ta en månad nästa år, typ mars och se till att byta till mig endast kvällspass under hela månaden, bara för att tjäna lite mer pengar. Borde bli en hel del extra, 5000 extra iallafall vore grannt. Och härligt att spara till sommaren då en massa nya kläder ska inhandlas och en hel del utflykter kommer genomföras.

Igår var vi i Karlstad med Emil och strosade runt, luktade på lite olika parfymer på Affection, Emil hittade en god som han köpte, både jag och Johan samtyckte till detta köp. Dessutom hittade jag min julklapp från Johan, en parfym som doftar himmelskt. Bruno Banani Pure Woman heter den och jag kan inte skratta nog åt namnet, men den doftar underbart. Och inte banan, bara för att märket heter så. Lite sådär flickig men ändå inte för barnsligt fruktig, utan lagom sensuell och uppfriskande, jag hade en såndär lapp man sprayar på i handen genom hela Karlstad när vi gick. Det får mig dock att längta till jul igen, tanken på att jag kommer få världens mest god-doftande parfym i julklapp. Och jag kommer dofta underbart! Sen hoppas jag på att få ett par One Tree Hill boxar också och kanske ett strykjärn med bräda och måhända att man får nåt smycke eller nåt annat vackert, sånt avgörs i ett senare skede.

Nu har jag skrivit ett längre inlägg än vad självaste blogg-kungen Alex Schulman nånsin gjort så jag tar en sväng in i duschen och spolar av mig gammalt svett för att sen kanske smutta lite smoothie i det blåa skenet av vår plattv i sällskap av världens mest underbara sambo/pojkvän/älskare/vän/själsfrände/alltihelavärldensombetydernåt. Jag älskar honom jämt och för alltid i hela världen.

I have a dream.

Postat av: Kusin vitamin-Becca

Hej hopp dessan!

2008-11-12 @ 18:19:11
URL: http://teengirls.blogg.se/



Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0