So this was christmas

Japp, jag är supernöjd med mina julklappar, mina bakverk och hur det hela fann sig tillslut. Vi hade mysigt i Kil och åt gott, umgicks och bara myste från den 20 till julafton. Jag fick en juicepress som jag önskat mig (så jag kan bli ännu nyttigare och pressa egen frukostjuice) sen fick jag 2 gånger Tigi fyllningskräm och glansspray för första förpackningen hade gått sönder första gången så dom hade skickat en ny förpackning gratis och det är aldrig fel. Ingenting är egentligen trasigt, bara locket som åkt upp första gången. Fick även en halvårsprenumeration på Må Bra, strumpor och ett hängsmycke. Tillsammans fick vi pengar, biobiljetter och presentkort på Duka. Väldigt lyckad julafton ala Kil och så fick vi se Bosse-tomte också, gav det hela en liten extra julkick.

Vägen hem blev inte lång under aftonen, gick på 2 och 50 ungefär, hämtade klappar hemifrån och begav oss till la familia i Norrköping där det blev gröt och skinkamacka med julmust och godis till efterrätt. Sen var det även klapputdelning där och jag fick till min stora förvåning, eller inte, en box med One Tree Hill av mamma, sen fick jag tyngder till fötterna som man kan använda vid träning, så nu har jag mina hantlar och fottyngder att träna med hemma efter nyår. Superb! Sen fick vi prydnadsgrejer, en sköldpadda som jag tyckte var hur söt som helst och som passar bra i vår bruna hall, lovely. Annars hände inte mycket under jul, förutom hemkomsten till Ägogången sen. Då var det julklappsutdelning för tredje gången.

Johan fick ett par duntofflor redan i Kil av mig, bara för att. Sen fick han även en Puma-deo som luktar mysigt och ett kit med ansiktsprodukter som han kan använda i smyg och sen även ett laservattenpass så att vi kan få upp lite fler grejer. Det väntas även en till klapp till honom som jag inte fått än, men den blir till nyår eller efter istället. Jag fick min Bruno Banani parfym, samt pengar till kläder och DVD, en marsipangris och en trip på stan som avslutas med att Johan bjuder på restaurangmiddag och under ledigheter ska vi hinna med ett par tre biobesök också. Fast det är ingen julklapp till mig, Johan fick från jobbet och vi fick ju i julklapp tillsammans, så ska bli himla gött allt detta med.

Nu ska vi till mami för att installera hennes internet sen ska vi också till affären för att köpa godis till mig och lite ingredienser så att jag kan göra snickersgodis. Jag känner att jag behöver det idag för jag har jobbat med massa huvuduvärk då jag inte sovit i natt tackvare våra underbara grannar och alldeles för sena mornar under veckan, men imorgon är jag ledig igen och fram till den första januari, sen är det jobb på fredag och ledigt till helgen igen. Men man måste ändå hänga med i bloggsvängarna om man ska vara nån liksom, min jul var typ bäst i världen iallafall.

This was it.




Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0