Saffransdoft och mums i magen

Nu doftar det lussebullar i hela lägenheten och jag mår bra i magen. Har ätit god frukost tidigt, fast knäckebröden blev för hårda, blev dom förra året också. Jag vet inte alls vad jag gör för fel. Men men, kanske finns andra som äter. Jag äter gott, fast kanske bara en eller två innan tänderna gör ont, haha. Lussebullar ligger på spisen och ser goda ut, vill gärna ta en, men jag väntar tills ikväll då jag och älskling ska mysa. Bäst att ta fram köttbullar också kom jag på, jag har ju fryst in dom jag gjorde höromdagen och dom måste fram till julbordsmyset. Och så blir det prinskorv, potatis, skinka, ägg och julknäcke. Vi är ganska lätta när det kommer till julbord, äter inte alltför mycket, men det vi gillar äter vi mycket av. Bra det.

Nu väntar jag bara på att Madde och Molly ska komma och säga hej. Sen ska jag ringa mami och kolla vad hon har för sig för nånting, hon och papi skulle iväg och handla julmat idag tror jag. Men blir kanske inte förrän till kvällen om jag känner dom väl.

Efter frukosten imorse tog jag en kaka som jag bakade igår och sen vid tolv nu åt jag soppa och efter det blev det en till kaka. Jag börjar lite försiktigt tror jag, för jag blir rätt fort mätt och jag vill inte må illa. Är aldrig roligt när man ska äta gott. I år ska jag testa att ha möggelost på pepparkaka, vet inte om det är gott men verkar som om det är väldigt populärt. Jag gillar pepparkaka och jag gillar möggelost, så vad kan gå fel? Kanske lite som att ha punchpraliner på en lasagne, men ändå inte. Vi får se.

Och nu vet jag att man kan gå ner två kilo på en vecka och nästan tre kilo på två veckor, om man heter Dess.




Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0