Jul och rött, rött, rött

Ja, då var snart onsdagen avklarad och Efterlyst börjar om 40 minuter. Alltid lika härligt att få bli uppdaterad om Sveriges brottsligheter. Well, det är snart helg iallafall och jag längtar galet mycket! Målade nyss tånaglarna röda och tidigare idag var jag och mamma till Maxi och där på Lindex köpte jag ett par röda mjukisbyxor som jag ska ha till jul också. Älskar att klä mig enligt högtider, också mysigt att ha myskläder på sig under kvällarna och mornarna under juletid. Jag älskar julen!

Imorgon ska jag ju baka kakor också, och så ska älskling och jag gå på stan en sväng. Men först måste jag städa lägenheten så att det är fint när vi kommer hem också. Alltid trevligt att komma hem till en städad lägenhet när man varit borta ett tag. Johan har lagt över en massa bra låtar till mp3-spelaren som vi ska ha med, då mamma endast har bandspelare i bilen, fråga mig inte varför, det är ingen gammal bil, men så är det. Därför fixar vi det med en fm-sändare och mp3 istället. Brukar funka, vi körde så förra året och det var hur mysigt som helst.

Vi kommer äta juleskum och punchgodis under resan, samt tunnbrödsrullar och så bara måste vi ha med en flaska julmust också. Sen när vi kommer till Karlstad ska vi ta av till Emil och käka pizza med honom, hör ni pizza! Jag ska äta pizza, förstå att jag längtar. Denna veckan går jag på en tonfisk-diet, vet inte om den funkar, känns mest som att man svälter sig och så går man nog inte ner så mycket. Kroppen samlar ju ihop allt den bara kan då, men vi får se. Jag är rätt trött faktiskt, vill bara ha jul och äta gott och sen köra hårt igen efter nyår. Är faktiskt rejält peppad till det också, ska ringa Haluxa då också och börja träna på gym, nu har det ju varit så milt väder att man har kunnat stavpromenera, fast jag föredrar nog gym. Fram till mamis födelsedag ska jag hålla på, alltså 20 februari, sen blir det tårta och min hemmagjorda chokladkaka som gäller. Det är mycket att längta efter nu känner jag!

Efter att vi ätit pizza med Emil ska vi äta lussebullar och pepparkakor som  vi tar med och bara mysa till det lite. Vi kommer vara i Kil runt 21 kanske men det gör inget. Då får vi nog i oss endel gott också hoppas jag. Jag gjorde ju knäcke idag som blev hårda och ganska smaklösa, men dom är goda med ost på och smakar nog bättre efter ett tag. Det ska jag ta med en påse med och imorgon ska jag packa kakor till svärmor, sen på fredag blir det som sagt lussebulle och pepparkaksbak. Kanske får besök av Madde och Molly då, vore trevligt. Inte för att det är så gästvänligt hemma hos oss just nu, men ett litet besök går nog bra. Vill så gärna träffa Molly, hon är så söt på alla bilder jag sett och säkert hundra gånger sötare i verkligheten. Allt känns så jäkla bra just nu, för att det snart är helg? Kanske.

Nu ska jag ta mitt äpple och skölja det, för mer kvällsmat är det inte nu för tiden. Och Johans mackor ska tinas och fixas också, jag kommer bli en jättebra mamma jag med i framtiden. Woho. På fredag ska fingernaglarna också bli röda, men känns fräschast att ta det efter lussebaket, eller va?

Imorgon är det torsdag vilket betyder en dag närmare fredag,
jak er klad hest.




Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0